پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 02 مرداد 1392

شرایطی فراهم شود تا زائران ایرانی حداقل یک شب در سامرا اقامت داشته باشند

وزیر گردشگری عراق و هیئت عراقی با همراهی مجردی مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین سازمان حج و زیارت به دیدار آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس رفتند.

 

آیت الله علم الهدی در این دیدار تأکید کرد: شرایطی فراهم شود تا زائران ایرانی عتبات عالیات حداقل یک شب در سامرا اقامت داشته باشند. یک ساعت اقامت در سامرا زمان بسیار کمی است و این اجحاف در حق امامین عسکریین است.

 

امام جمعه مشهد مقدس در استان خراسان رضوی به بذکر خاطره ای پرداخت و افزود: 8 ساله بودم که به همراه پدرم به سامرا رفتیم و 10روز در منزل یکی از مشایخ اهل تسنن آنجا اقامت داشتیم. در سفر اخیرم به عراق در سامرا با آقای یعقوبی(از علمای ساکن سامرا) ملاقاتی داشتم. ایشان به من گفت:مردم سامرا مردم خوبی هستند و همزیستی خوبی با شیعیان دارند. مشکلات سامرا ریشه اش در خارج از سامرا است.

 

لوا السمیسم در این دیدار ابراز امیدواری کرد: با بهبود وضعیت امنیتی در عراق و همچنین با هماهنگی و پیگیری وزارت متبوعش، زمینه برای خدمات رسانی بهتر به زوار در سامرا فراهم شود.

 

در پایان نماینده شرکت شمسا که در این دیدار حضور داشت از طرف حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی ریاست سازمان حج و زیارت از آیت الله علم الهدی دعوت به عمل آورد تا با حضور در عراق و زیارت عتبات عالیات از نزدیک در جریان امور زائران ایرانی قرار گیرد.

روتیتر: آیت الله علم الهدی در دیدار با وزیر گردشگری عراق تأکید کرد